4 juli, slut på det roliga

Yes, uppehållet vart lite längre en väntat.
Idag är det sista dagen på semestern, imorgon är det dags att röra sig mot jobbet igen.
Valde att inte blogga när jag kom hem från alanya för jag hade ingen lust.

Turkiet var toppen.
Första veckan var alldeles lagom varmt, var ca 30-35 grader i luften och fläktade lagom =)
Andra veckan kände man hur värmen kom det vart mer 35-40+ mer fuktig och klibbig luft och de fläktade typ ingenting?
Så vad gjorde vi?
Jaa för de mesta så solade vi och badade, eller jaa jag kunde inte sola så mycket pga mina mediciner men jag har fått lite färg i alla fall. Legat under ett parasoll och bara njutit.
Läst lite böcker, korsord och spelat lite DS.
Bara spenderat tid med varandra första veckan och att vi hade semester.
Andra veckan vart ungefär likadan, skillnaden var att vi fick sällskap av resten av Robins familj.
Vi låg mest på stranden och hade de skönt, åt god mat på kvällarna och hade det trevligt.

Riktiga toppen veckor måste jag säga =)

Kom alltså hem den 26/6 (söndag)
På måndagen hjälpte vi mina föräldrar genom att köra ner de till landet.
Tisdagen gick vi på stan växlade tillbaka turkiska pengarna vi hade och bokade en liten minisemester.

Som började på onsdagen då vi tog bilen ner till GÖTEBORG!
Där bodde vi 2 nätter på Spar Hotel Gårda, vi var två kvällar på Liseberg där jag vann storvinsten 2kg choklad :)
Vi var även på universeum och åkte iväg till kungsbacka för att kolla på freeport.
Vi båda gillar Göteborg väldigt mycket.
Vi hade tur med vädret båda dagarna.

På fredagen åkte vi vidare mot Jönköping, vi stannade i Borås för lunch och kollade runt på knalleland.
När vi kom till Jönköping checkade vi in på hotellet (Ibis hotel) och åkte ner på stan, åt en god middag på Jensens.

I lördags åkte vi vidare mot Norrköping, mötte Robins familj och åt lunch på stan och strosade. På kvällen vart det grillat =)

Igår åkte vi hemåt mot Södertälje, storhandlade lite och slappade resten av dagen/kvällen som var.
den 3/7 har jag och Robin varit tillsammans i 6 år och förlovade i 4 år.


Här kommer en bildbomb =)


Sv; jo absolut vi kan höras närmare :D Puss

2011-07-05 | 15:14:17

Låter som en toppensemester!

2011-07-05 | 16:41:14

Tack Anna! Vad glad jag blir, det värmer verkligen. Det känns alltid bättre när man får skriva om det istället för att hålla det inne, samtidigt som man hjälper andra :)



Kram på dig!

2011-07-06 | 00:24:33

Allt är superbra faktiskt! Måste kanske köpa en ny soffa dock, tyvärr har vi inte riktigt de pengarna. Ni har ingen stor soffa på rea? :)

2011-07-06 | 19:32:21

Å men kolla gärna lite om du kan!



Ja visst, en fika vore givet!

2011-07-07 | 11:57:56

jag får åka och titta då! Vet dock inte när jag hinner :)

2011-07-08 | 16:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback