The L-word

Nu ska jag ta och lägga mig och titta på en av de bästa serierna jag vet.
Många ratar den med en gång och tycker den borde förbjudas på tv, för att den visar sånt som inte borde visas på tv.
Finns många artiklar om den serien man kan läsa på nätet.
Men jag tycker den är så bra just för att den visar de där lilla förbjudna på tv.
Jag ska börja titta på den tredje säsongen idag ska bara göra en liten kom ihåg och se de sista avsnittet på säsong två.

"The L Word är en TV-serie som porträtterar en grupp homosexuella kvinnor, deras älskare och vänner. Tv-serien skapades av Ilene Chaiken. I serien medverkar bl.a. Guinevere Turner (American Psycho, Go Fish) och Rose Troche (Go Fish, Six Feet Under). Det är en av få serier om lesbiska kvinnor. "The L Word" kan vara både "Love" och "Lesbian" och det beskriver serien väldigt bra."

Och såklart är en av mina favoritskådespelare med.
Katherine Moennig, hon spelar Shane i serien.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback