Kväller.

Kul, att jag har feber!
Sitter i sängen och råfryser.
Så jag ska snart sova och samla krafter för i morgon.

Kollat på schlagern ikväll, var väll ingen höjdare till bidrag.
Hoppas semin på torsdag är bättre.

Nä orkar inte sitta uppe längre, mitt huvud gör så ont.
Och jag fryser så mycket.


Såklart :) här kommer receptet!

1½ dl vetemhöl

1½dl havregryn

100g smör

2 msk socker



blanda till en smuldeg. Lättast är att smälta fettet och sedan röra i de andra ingredienserna.

Skär ca 4 rabarber till cm tunna skivor. Blanda detta med 1½msk potatis mjöl och socker efter behag. Behövs ganska mycket socker. Häll ner i en smord form opch smula över degen så nästan alla rabarber är täckta. Grädda i 20 min på 225 grader :)

Super enkelt :D

2008-05-21 | 15:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback