Västerås

God morgon världen.

Nu ska ja berätta för er om min gårdag.
Igår åkte jag till Alvik, mötte Tessie där som satt med rullar i håret, hennes förberedelser för visningen.
Sen hade vi samling 10.30 gick ut till bussen och alla satte sig, sen så åkte vi till Västerås vid 11.00
Tror vi var 17 modeller och sen annat folk (frisörer osv)
Bussresan till Västerås så satt jag och lyssna på musik och läste lite.
När vi kom fram till (Aros konferece center)?
Så fick vi vårat rum så vi hänge av oss, sen sa någon nått om fika.
Så alla sprang och hämtade te/kaffe och mackor. Då var klockan runt halv 1 och vi skulle få våran mat vid 4.
Sen när vi satt och hade dö tid så pratade vi, läste tidningar och diskuterade grejer.
Det var jätte kul. Jag och Tessie, Malin,Karolina och Avalon höll ihop nästan hela dagen mer eller mindre.
Avalons hår kan jag dö för helt otrologt :)
Sen så börja dom ropa på oss då och då för att vi skulle få smink, börja fixa håret lite.
Sen vid fyra så var det mat, 17 hungriga modeller (HÅRMODELLER ÄR INTE SOM VANLIGA MODELLER VI ÄTER MAT ;)  ) springer och hämtar maten och typ mofflar i sig.
Sen vart det dags för att få kläderna, sen fick vi gå ner och känna på scen och catwalken, höra musiken och öva och gå ett par gånger. Det gick verkligen skit bra.

När dom sista föreberedelserna var gjorda gick vi och satt oss bakom scen 19.30 började visningen och var klar runt 21.00.
Visningen gick jätte bra för min del, kände att ja verkligen kände låten och hade den attityden jag behövde ha.
Som jag även fick beröm för sen, att min gång var jätte bra och att min blick var klockren.
Dom frisörer som tittade på visningen fick chans att fråga oss frågor och kolla vårat hår osv, kände mig som en hund på en utställning eller nått.

Sen var vi modeller hungriga igen, så vi pratade med Anders och sa att vi ville ha nått och äta, efter att ha pratat me busschaffuören Leif så fick vi äta på bussen, så alla 17 modeller SPRINGER till donken.
Haha där är dom två st i kassan som jobbar och en annan som gör maten, så de vart lite kaos, vi köpte mat för över 1200 kr tror ja det vart. Men Alex på donken i Västerås skötte det som ett proffs.T
Tack Alex.
Som förövrigt trodde vi var teatermänniskor då typ skriver vi att vi är modeller då titta han konstigt, eftersom vi skulle äta donken mat.

När vi fått vår mat var det dags att rulla mot sthlm.
vi stannade först i Alvik sen körde Leif oss till Centralen där vi typ missade tåget precis, men hade sällskap så de var ingen fara.
Jag var hemma runt halv 1 och ja var så otroligt trött så ja slocknade nästan med en gång.
Men jag är hemma idag från skolan, magen har spårat ut och så.

Det finns lite bilder på bilddagboken, men det kommer komma mer, för dom tog massa bilder (alltså folk från teamet) men dom skulle komma om någon dag.
Lägger ut två bilder här, en på sminket å en på kläderna.
Vill ni se mer får ni som sagt titta på bilddagboken.



verkar superkul ju :)

2008-03-12 | 11:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback