Söndag morgon

Så har man varit vaken någon timme men har legat i sängen och dragit mig.

Igår så fick jag en kommentar av DILEK-ISABELLE, som undrade varför det står Innebandyfru och ville att jag skulle berätta lite om det.
Så det får jag ta och göra.

Jag är tillsammans med Robin, det har vi varit sen den 3/7-05.
Han spelar innebandy i Finspång där han bor och det har han alltid gjort.
Så jag har följt honom i flera säsonger nu
05/06
06/07
07/08
Eftersom vi har ett distansförhållande på 17 mil så blir det ofta att anpassa oss efter hur han har träningar eller matcher.
Jag åker oftast ner varannan helg (ibland mer ibland mindre) och det är väldigt sällan det INTE är någon innebandymatch eller träning under helgen som han ska på.
Denna säsong har vi haft tur och han har haft matcher här uppe i sthlm, men annars brukar han inte kunna komma så ofta för han har borta matcher lite överallt.
Och är det inte helg utan lov så har han oftast träningar 4 av 5 vardagar i veckan och oftast en match per helg.
Så är jag där nere ett lov så är jag ensam när han har träning runt 2 timmar om dagen.

Jag känner mig lite som en innebandyfru eftersom ja följer med på nästan varje match, mycket av det vi pratar om eller gör handlar om innebandy. (Nu när säsongen är slut så är det bara SM-finalen kvar för våran del)
Men Robin tränar fortfarande, men ska ha några veckors ledighet snart.
Ja jag får alltså anpassa mig mycket efter det intresse han verkligen brinner för.
Men vad gör man inte för den man älskar?




eh va? :)

2008-03-16 | 17:06:44

men åh!!! jag missade det !! fattade inte det du skrev ursäkat mig :( jag är sjukk :(:( as kul o läsa!! tack!!:D sj har man ju vart forbollsfru ett tag :p fast inte längre hehehehe aja...men hmmm vad är det för lig då???1.lig eller vadå? har aldrig hört finspång:p

2008-03-16 | 17:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback