hmm. =)

När man är hemma och är sjuk hinner man fundera en del..
Och en sak jag har bestämt mig för nu är att göra om i hallen.
Den är så mörk,tråkig och ful.
Så jag ska måla om, men då är frågan om jag måste ta bort all tapet som sitter eller bara spackla över där den är ful?

suttit och kollat igenom alla inredningstidningar jag har, ikea,mio och Stalands katalogen för inspiration. :)



Kul!

Du,det beror på hur många lager tapet det är. Prova spacka en mindre yta jättetjockt, 1x1 meter ungefär och se om tapeten släpper då, det brukar man se efter ungefär 15-20 minuter. Eller om m det blir bubblor osv. Gör den det eller blir det de är det bara att börja riva ner alla tapeter till grunden (borde vara en spacklad spånskiva)och därefter spackla. Om tapeten sitter kvar efter ett dygn med spackel på, och det inte har svällt eller bildats ett luftrum under spacklet är det bara att köra på och spackla där det ser illa ut och sen måla på det. :)

Bara att fråga om något verkade oklart! :)

2010-01-28 | 22:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback