Kväller

Vilken jäkla dag det har varit.
Inte min dag alls,  visst min mage har varit bra men inget annat.
Irriterade och arga kunder på jobbet, strul med bussar och tågen.

Men värst av allt var nog det som hände på media markt idag.
Fick sms om att jag skulle kontakta de angående datorn.
När jag kommer dit... (eftersom det inte svarar i telefon) så säger de att jag har ett kostnadsförslag..
För att få datorn lagad alltså den knappen som bara ramla av skulle de kosta 1877,50!!
För att få hem detorn 770:- utan att laga den, om de skulle slänga den skulle de ha 550:-
Snacka om att jag fick spader....
Ringde packard bell för att höra om garantier, men de hade sån kö.. och skulle höra av sig till mig istället.
Sen ringde jag media markt och fick prata med service chefen.
Efter att ha berättat hela historien och nämnt "konsumentverket" så sa de att jag ska få datorn lagad utan kostnad.
De ringer när den är på plats...

Nu hoppas jag verkligen det annars vet jag inte vad jag gör.



Men herregud!? Undrar hur många de lurar varje dag med alla "kostnader". Tur att du har huvet på skaft iallafall.

Skickade ju min gamla laptop på kostnadsförslag för ett tag sen och fick betala nästan 800 kr BARA för kostnadsförslaget. När de sen krävde att jag skulle komma in till butiken för att betala lika mycket till bara för att skrota den sa jag bara blankt NEJ. Har inte hört av dem sen. ;)

2009-10-15 | 22:11:36

Herregud alltså, catch a brake :P



Haha det är bra att ha gått handels linjen ibland när man råkar ut för sånt där! Dom är ju pucko i huvudet för när datorn är så ny kan man ju inte tänka sig att det ska kosta någonting?!

2009-10-15 | 22:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback