Jag vill röra på mig...

jag saknar att röra på mig.
Har alltid hållt på med något, har det inte varit instrument,teater så har de väll varit dans,sång eller Innebandy.

Nu gör jag ingenting och jag håller på att få krupp.

Har ju dansat i nästan 9 år, nu hittar jag inga kurser som passar mitt schema som jag jobbar.
Eller ja hittade en kurs i Märsta som jag skulle hinna till men de skulle bli för sent när man måste ta sig hem.

Innebandy har jag inte heller spelat på ett tag.
Jag spelade ju med mina grabbar förut, sen så provade jag olika tjej-lag men hade svårt att komma in och la de då på hyllan eftersom jag inte fick spela med killarna fortfarande.

Ni kan ju gissa hur sugen jag är på att spela varje gång jag vet att Robin tränar eller är och kollar på hans match eller Emelie.
Och ni kan ju gissa hur sugen jag är på att dansa när jag pratar med Andreas på jobbet om de hans tjej gör och vilka lärare hon har.

Förstår inte bara hur jag ska få ihop allt.
Jag vill så gärna och jag funkar inte om jag inte får röra på mig.

Nu har jag bara min benstyrka kvar, kondisen är borta tyvärr.
Men den kommer väll tillbaka.
Jag har gått upp en del i vikt, men de är ju för jag inte tränar något samt de mediciner jag tar gör att man går upp i vikt tyvärr.
Och det är inget jag trivs med.


Så idag har jag suttit och letat danskurser i hela sthlms regionen.
Jag har nog kollat igenom vartenda innebandylag också, samt börjat kolla in korpen lag och liknande.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback