Studentlunch

Sitter och tar det lugnt efter ja en ganska lugn skoldag.
På Kerstins lektion pratade vi betyg och lite sånt.
På svenskan tittade vi på film, sen var de dags för studentlunch.

Maten var jätte god, var grillad kycklingfilé med klyftpotatis.
Efterrätt var någon bärpaj med vaniljsås.

Bara en fråga, ska de krypa i bären när dom är sköljda?
Eller kom jag nyss på våran skola?
Jag som har egna hallon på tomten tittade i mitt hallon som låg på tallriken å där kröp de en fluga/larv som var grön.
Jag påpekade det, min lärare sa att ja skulle göra de.
Då fick jag svaret "Grattis du har fått ett ekologiskt närproducerat hallon som inte är besprutat"
Jätte kul, skit bra.
Men ska man inte skölja bären?
Och när man sköljer bären försvinner inte de då?

Så han som är hovmästare på restaurangen tog bort flugan/larven och åt sen upp mitt hallon.

Ja egentligen dör jag ju inte, men de eleverna som gjort maten ska ju få betyg, hur kul är de när de kmr riktiga gäster te skolan och ska äta och ser att de kryper i efterrätten?

Så ja vill gärna ha en bättre och trevligare hovmästare till skolan, man behöver inte vara så snobbig och tro sig veta allt.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback